Hejka! Ostatnio przyszła do mnie paczuszka od internetowej księgarni Taniej Książki, w której znalazłam powieść pt:. ,,Piękne zapomnienie'' autorki Jamie McGuire. Do tej pory nie miałam okazji spotkać się z twórczością tej autorki, dlatego musicie się dowiedzieć, czy książka mi się spodobała, czy jednak nie. Zapraszam!

Informacje o książce:
Autor: Jamie McGuire
Liczba stron: 392
Rok wydania: 2020
Wydawnictwo: Kobiece
Opis książki:
Camille "Cami" Camlin jest piękną, młodą dziewczyną, która przechodzi trudny okres. Na co dzień pracuje jako barmanka oraz studiuje, a każdy wolny weekend poświęca na spotkania ze swoim chłopakiem, TJ-em. Niestety ich związek aktualnie wisi na włosku, jako że chłopak stawia pracę ponad wszystko, a na dodatek odwołuje swój przyjazd. Na pocieszenie Cami wraz ze swoją najlepszą przyjaciółką Rachel wybierają się do baru. Czy ta wyprawa odmieni życie dziewczyny? Tenton Maddox był swego czasu królem uczelni i obiektem pożądania większości studentek. Teraz mieszka wraz z owdowiałym ojcem, zarabia na życie pracą w lokalnym salonie tatuażu i powoli próbuje poukładać swoje sprawy na nowo. Kiedy wydawałoby się, że wszystko jest na dobrej drodze ku temu, w jego życiu zjawia się Camille, która nieźle w nim namiesza. Dziewczyna nie planuje zakończyć swojego związku z TJ-em, a znajomość z Tentonem uznaje za mało ważną, ale czy wszystkie zainteresowane strony mają takie samo zdanie na ten temat? Gorzej, jeśli Cami nie czuje nic, a mężczyzna z rodziny Maddoxów zrobi wszystko, żeby ją zdobyć...

Powyższy opis pochodzi ze strony Tania Książka

O autorce:
Bestsellerowa autorka książek Nasze wszystkie światła, Chodząca katastrofa, serii o braciach Maddox, trylogii Providence oraz doskonale sprzedającej się w wielu krajach Pięknej katastrofy, która utorowała drogę gatunkowi powieściowemu new adult. Jamie jest topową pisarką według takich amerykańskich czasopism, jak: ,,New York Times'', ,,USA Today'' i ,,Wall Street Journal''. Była pierwszą niezależną autorką w historii, która zawarła umowę na druk z detalicznym gigantem - siecią sklepów Walmart. Jej działa przetłumaczono na piętnaście języków. Mieszka w Streamboat Spring, w stanie Kolorado, z mężem Jeffem oraz trojgiem dzieci.

Kilka słów o fabule: 
Główną bohaterką jest Camille Camlin, która jest barmanką i studentką. W wolnym casie dziewczyna spotyka się ze swoim chłopakiem, jednak najbliższy weekend spędzi go sama, ponieważ TJ będzie zajęty swoją pracą i nie będzie mógł przyjechać do Camille. Trenton Maddox jest tatuażystą, który kiedyś był królem uczelni. Mieszka razem z owdowiałym ojcem. Gdy na swojej drodze spotyka Camille, jego świat zaczyna się zmieniać. Kobieta na początku nie jest zainteresowana Trentonem, ponieważ ma ona chłopaka, którego kocha. Jednak chłopak nie zniechęca się i nie daje za wygraną. Stawia Camille w trudnej sytuacji i dziewczyna ulega mu. Camille stwierdza, że przyjaźń z Trentonem jest nieszkodliwa dla jej związku, więc postanawia spotykać się z Trentonem. Jednak z czasem zaczyna się to zmieniać.

Moja opinia:
Bardzo się rozczarowałam na tej powieści, ponieważ po opisie oczekiwałam więcej niż dostałam. Fabuła jest dobra, podoba mi się w niej wątek między bohaterami, jednak w całej powieści brakuje mi tego czegoś. Być może w drugim tomie rozkręci się akcja, ale nie wiem, czy drugi tom to kontynuacja historii Camille i Trentona, czy może historia związana z braćmi Trentona. Jako jedno tomówka, ta książka, jak dla mnie jest słaba. Nie pojawiają się jakieś zaskakujące wydarzenia, no może jedno na samym końcu, ale też ta sytuacja nie była bardzo emocjonująca, może dlatego, że autorka opisała je na może dwóch/trzech stronach, co moim zdaniem mogła rozwinąć. Jeśli chodzi o bohaterów, to nawet przypadli mi do gustu, szczególnie mała sąsiadka Trentona, Olive. Moim zdaniem w książce zabrakło emocji i jakiejś tajemnicy, bądź zdarzenia. Oczywiście, jest to moje zdanie i nie każdy się ze mną zgodzi. Główna bohaterka również mi się spodobała i bardzo jej współczuję, ponieważ miała nieciekawą sytuację w domu rodzinnym. Mianowicie ojciec Camille był alkoholikiem i bardzo często wszczynał kłótnie oraz posuwał się do najgorszej rzeczy, o której musicie się sami dowiedzieć, ponieważ nie chcę Wam za bardzo spojlerować. 


Jeśli lubicie czytać romantyczne książki to zerknijcie na stronkę Taniej Książki, gdzie możecie zakupić książki dla kobiet. To już cała recenzja dzisiejszego posta. Czytaliście może tę powieść, albo macie ją w planach? Dajcie koniecznie znać w komentarzach!



15 komentarzy:

  1. Romanse to nie moja bajka. Jakoś nie mogę się w nie wciągnąć...

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam romanse :) To zdecydowanie książka dla mnie :) Muszę spytać w bibliotece o nią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że mamy podobne przemyślenia co do tej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się że ta książka mogła by mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdy ma inne spostrzeżenie o przeczytanych ksiazkach. Myślę że że niektórym podoba się ta książka. Szkoda że tobie njie przypadła do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Każdy ma inny gust. Ja osobiście jej nie czytałam, ale z tego co wiem, sporo osób bardzo ją poleca.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj. Wielka szkoda, że nie spodobała Ci się ta książka. Niestety nie przepadam za czytaniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety tak bywa czasami, że książka nas rozczaruje. Sama tak miewam...wtedy jest mi bardzo przykro, że muszę napisać mało pochlebną opinię.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam inną książkę tej autorki, i jakoś po dłuższym czasie nie czuje, żebym chciała przeczytać kolejną. Chociaż kto wie, może kiedyś jak wpadnie w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze po pierwszym tomie spodziewam się efektów Wow takich które zachęca do poznania kolejnej części. Szkoda że ta książka zawiodła.

    OdpowiedzUsuń
  11. Każdy ma inne odczucia, czytałam już inną recenzję która była pozytywna bardziej i mimo wszystko czuję się zainteresowana tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam jeszcze tej książki i na razie po nią nie sięgnę, bo mam stos lektur do przeczytania. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiem czy mam teraz ochotę na tego typu książki. Mocno wciągnęły mnie światy osadzone w historycznych czasach i sięgam ostatnio tylko po takie.

    OdpowiedzUsuń
  14. znam to, czytasz, bo czytasz, bo czekasz, ale na końcu okazuje się, że nie było tego, na co czekałaś, chociaż nawet nie wiesz na co czekałaś (trochę skomplikowane), szkoda, bo książka ma potencjał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że tak nisko ją oceniasz. To było moje pierwsze spotkanie z autorką i muszę przyznać, że książka mi się bardzo podobała.

      Usuń