Witajcie kochani! Dziś mam dla Was kolejnego posta z serii Back To School. Zainteresowanych zapraszam do przeczytania wpisu! 

 Zapewne spora część z Was idzie do nowej szkoły lub przepisuje się ze starej i czeka go spotkanie z nową klasą. Dlatego też przygotowałam dla Was kilka porad dotyczących nauki i kontaktów z rówieśnikami. Zapewne kilka z nich już spotkaliście, czy to na YouTube czy to na innych blogach, jednak postanowiłam je zebrać w jednym miejscu.  

1. Uczcie się na bieżąco. Brzmi banalnie, ale tak naprawdę to połowa sukcesu. Jeden niedopracowany temat może uniemożliwić przyswojenie kolejnych, w szczególności jeśli chodzi o matematykę. Dzięki stosowaniu tej porady powinniście uniknąć zaległości, a jeśli dany przedmiot nie interesuje Was zbytnio i nie przyda się Wam, to wystarczy by go zaliczyć, gdyż zawsze coś nam w głowie zostaje. Ale oczywiście każdy przedmiot jest ważny ;)

2. Dobra organizacja pracy to podstawa. Po siedmiu godzinach nauki w szkole warto odpocząć choć godzinę lub pół by przewietrzyć umysł. Po takim odetchnięciu warto zabrać się do lekcji, a dopiero później odprężyć się w mediach społecznościowych :) Odwrotna kolejność pozostawia lekcje na godziny nocne, a zdecydowanie lepiej jest się wtedy wyspać, by następnego dnia mieć świeży i gotowy na kolejne informacje mózg :)

3. Przejrzyste notatki. Ta porada jest skierowana bardziej do dziewczyn, ale z wiadomych powodów. Kiedy będziemy mieć zeszyt prowadzony estetycznie, z podkreśleniami ważnych informacji i tak dalej, dużo łatwiej będzie przyswoić treści w nim zawarte. Oczywiście takie ozdabianie notatek jest pracochłonne i może zniechęcać, ale warto pamiętać, że czas, który na to poświęcimy, zwróci się nam podczas nauki, a podczas "szlifowania" zeszytu zawsze coś nam wpadnie do głowy :)

4. Bądź otwarty/a na nowe znajomości! To według mnie najważniejsza porada dotycząca budowania relacji. Nie można się zamknąć na jedną osobę w klasie, a reszty "olewać", gdyż pod koniec pewnego etapu edukacji możemy zrozumieć, jak wielki błąd popełniliśmy :)

5. Uśmiechaj się. Osoba stojąca na uboczu z grobową miną w porównaniu z osobą roześmianą straci na pierwszym wrażeniu w oczach osoby nowej w klasie. Choć powiedzenie "nie oceniaj książki po okładce" jest prawdziwe i należy o nim pamiętać, to w nawiązywaniu nowych znajomości właśnie pierwsze wrażenie odgrywa decydującą rolę.

6. Pewność siebie numerem jeden! Choć dla wielu osób może się to wydawać niemożliwe, zwłaszcza po trudnych doświadczeniach z rówieśnikami z przeszłości, trzeba coś w sobie przełamać. Ważne, by nie brać pod uwagę pesymistycznego scenariusza typu "nie znajdę żadnej koleżanki i przez resztę szkoły będę skazana sama na siebie". Zamiast czarnych myśli zrób wszystko, by było inaczej! A w tym zdecydowanie pomoże Ci punkt piąty.



To już wszystkie porady, jakie dla Was mam. Jak już wcześniej powiedziałam, nie są jakieś wyjątkowe i mogliście już je znać. Napiszcie w komentarzu czy pomogłam Wam w przełamaniu strachu lub czy sami stosowaliście któreś z tych rad. A może Wy słyszeliście o jakiejś poradzie, która się tu nie pojawiła? Podzielcie się nią w komentarzu!


https://www.facebook.com/%C5%9Awiat-widziany-oczami-Wiktorii-Blog-1497863090257101/ Instagram





9 komentarzy:

  1. Świetne rady:) Przydałyby mi się za czasów kiedy jeszcze chodziłam do szkoły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Konsekwencja to podstawa. Dobrze zorganizowana nauka i regularność załatwią połowę sukcesu. Zawsze uczyłam się na bieżąco i nie miałam problemów z zaległościami. Oj, chętnie wrciłabym do szkoły, życie było wtedy prostsze :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja juz dawno odpuściłam sobie próby regularnej nauki. Idąc do szkoły średniej zobaczysz, że ma taj samo ważnych przedmiotów i niektóre trzeba po prostu olać.
    Pozdrawiam cieplutko
    just-do-one-step.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne rady aż szkoda,że juz nie chodzę do szkoły

    OdpowiedzUsuń
  5. Pewność w siebie to podstawa zawsze powinniśmy to robić <3
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno skorzystam z tych rad. Przydadzą mi się w liceum :) Pozdrawiam Cię gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobre porady - z pewnością wielu uczniom się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie to trochę za szybko na back to school, mi się totalnie nie chce jeszcze myśleć o szkole xD
    KLAUDIALISIECKA BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Dość ciekawe rady; ja to bardzo nie chce iść do szkoły, chce aby te wakacje trwaly jak najdłużej

    OdpowiedzUsuń