Cześć dziewczyny, jestem drugą redaktorką tej wspaniałej strony! Zaczynam nową serie po tytułem: ,,Włosy w doskonałej kondycjii''

Bujne, piękne, miękkie i błyszczące włosy to marzenie każdej z nas! I możemy je mieć, jeśli tylko nauczymy się, jak o nie dbać! 

Najważniejsza, podstawowa zasada 
- unikajmy szamponów mocno perfumowanych, chemicznych, wybierajmy raczej produkty naturalne, jak szampon bio z mleczka owsianego. 

Po drugie, zabiegi, jakie należy stosować muszą być odpowiednio dobrane do rodzaju włosów w zależności od tego, czy są suche, czy raczej tłuste, zniszczone, łamliwe, płaskie, bez blasku?

Kiedy już ustalimy, do której kategorii je zaliczyć, nauczmy się, jak o nie dbać.  

Dzisiaj porozmawiajmy sobie o suchych włosach:

Jak rozpoznać suche włosy?
Suche i łamliwe włosy są szorstkie w dotyku, a podczas ich szczotkowania widać jak ułamane końcówki spadają na ziemie. Często praca z tego rodzaju włosem jest bardzo trudna. Często jest taki włos modelować, a pozostawiony sam sobie staje się niesforny i puchaty

Trzeba rozróżnić włoss przesuszony z winy czynników zewnętrznych od włosów kręconych, które niestety mają taką strukturę. Taki włos należy traktować z jeszcze większą ostrożnością. 
  • Jakie są przyczyny ?                                                                                                                                                
  • Pogoda(w zimie z powodu niskich temperatur włosy przesuszają się, za to w lecie wystawiamy je na promienie słoneczne i moczymy w morskiej wodzie) .                                                                                                                                          
  • Produkty wygładzające włosy(Zbyt dużo produktów wygładzających włosy na raz może sprawić, że Twoja czupryna stanie się bardzo wysuszona. „Te zabiegi dają dobre efekty i Twoje włosy rzeczywiście mogą wyglądać olśniewająco, ale jeśli stosujesz je zbyt często, zniszczona warstwa lipidowa sprawia, że staną się łamliwe". Czemu masz ciągle nosić proste włosy? Od czasu do czasu możesz zaszaleć i zafundować sobie zakręconą fryzurę.
  • Zmiany hormonalne(Tabletki antykoncepcyjne, ciąża i menopauza to najczęstsze powody wahań hormonalnych w Twoim organizmie, które mogą niekorzystnie wpływać na stan Twoich włosów i powodować ich przesuszenie oraz łamliwość).                                                                                                                                                                                               
  • Nieodpowiednie kosmetyki                                                                                                                                               
  • -Rozczesywanie mokrych włosów(Pamiętaj, że włosy są najbardziej podatne na zniszczenia, gdy są mokre).                       
  • Lokówka, suszarka, prostownica

Oto proste sposoby zapobieganiu ich przesuszaniu:
  • Nie myj włosów zbyt często. Zupełnie wystarczy, jeśli będziesz to robić co trzy dni;
  • Używaj szamponu do włosów suchych, rozpuszczając go w wodzie w proporcji 1:1;
  • Stosuj gotowe maseczki odżywcze;
  • Nie naużywaj suszarki, a włosy czesz drewnianą szczotką. 



Jeśli chcecie abym dalej tą serie kontynuowała to piszcie w komentarzach ...
Dziękuje za przeczytanie i oby wasze problemy się rozwiązały.





7 komentarzy:

  1. Uhhh, najgorsze co może być, to suszyć włosy suszarką. Ja tylko tak robię, gdy myję rano włosy, ale to robię naprawdę rzadko, już i tak mam włosy w strasznym stanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy tekst. Ja na szczęście nie mam z tym problemu :) Pomocny poradnik

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie raz mam z tym problem i do niektórych rad muszę się dostosować :D

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo przydatne rady i bardzo lekko się czyta tę notkę, ale najbardziej mnie zmęczyła czcionka, a raczej to że jest taka malutka. Musiałam bardzo skupić się co jest napisane a w końcu powiększyłam sobie cała stronę. oprócz tego bardzo fajnie :)

    http://natalia-testuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny poradnik 😊 Ja nie mam z tym problemu, chociaż czasem w zimie rozdwajają mi się końcówki, ale przycinam je i spokój całe lato

    OdpowiedzUsuń
  6. Z moimi włosami bywa różnie. Raz są w dotyku jak siano, a raz jak jedwab :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Całe szczęście ze nie mam problemów z suchymi włosami bo moje włosy sa niskoporowate dzięki temu sa miękkie i lśniące 😘 zapraszam nouw.com/just_wiktoria

    OdpowiedzUsuń