Hejka! Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją drugiego tomu nowej serii Jenny Han „Lato”. Ostatnio recenzowałam pierwszą część tej historii, możecie ją przeczytać tutaj. „Tego lata stałam się piękna” bardzo mi się spodobała i od razu sięgnęłam po kontynuację tej historii. Było to możliwe, dzięki Taniej Książce, za co bardzo dziękuję. Zapraszam do przeczytania mojej opini na temat "Bez Ciebie nie ma lata".

Informacje o tytułe:
Autorka: Jenny Han
Liczba stron: 304
Seria: Lato
Tom: II
Opis książki:
Nigdy więcej nie będę w stanie patrzeć na ciebie w ten sam sposób. Nigdy więcej nie będę tą dziewczyną. Dziewczyną, która wraca za każdym razem, gdy ją odpychasz. Dziewczyną, która mimo wszystko i tak cię kocha. Kiedyś Belly nie mogła się doczekać powrotu do letniego domu, który należał do rodziny Conrada i Jeremiaha. Jednak to lato będzie inne. Problemy rodziny Fisherów narastają. Susannah, matka chłopców, walczy z nawrotem choroby, a jej najstarszy syn nie radzi sobie z tą sytuacją. Wszystko, co sprawiało, że warto było czekać cały rok na wakacje, przestało istnieć. Dla Belly już nie ma lata. Jednak gdy Jeremiah dzwoni do dziewczyny, by powiedzieć, że Conrad zniknął, Belly wie, że tylko ona może naprawić to, co się rozpadło. Musi zebrać całą trójkę w domku na plaży. Jeśli to lato naprawdę ma być ich ostatnim, powinno zakończyć się tak, jak się zaczęło – w Cousins Beach.

O autorce:
Jenny Han - jest autorką takich bestsellerów "New York Timesa" jak seria Lato, trylogia "The Burn for Burn" stworzona wraz z Siobhan Vivian oraz serii "Do wszystkich chłopców, których kochałam". Jest również autorką książki dla młodszych czytelników Clara Lee and the Apple Pie Dream. Pracowała jako księgarka specjalizująca się w literaturze dziecięcej. Otrzymała magisterium w zakresie kreatywnego pisania w New School.
W tej części życie Belly się komplikuje. Mama Conrada i Jeremiaha walczy z nowotworem, przez co chłopcy przechodzą przez ciężkie chwile. Conrad nie bardzo potrafi radzić sobie z tą całą sytuacją, przez co zaniedbuje swoje obowiązki. Pewnego dnia Jeremiah dzwoni do Belly z wiadomością, że Conrad zniknął. Dziewczyna postanawia pomóc w odnalezieniu Conrada, ponieważ tylko ona może naprawić to, co się rozpadło. Jednak nie będzie to łatwe.

Tę część czytało mi się troszkę lepiej od poprzedniej. W pierwszym tomie pojawiały się rozdziały z przeszłości, przez co czasem nie wiedziałam, co się dzieje aktualnie, a co było kiedyś. Musiałam trochę myśleć, żeby się połapać, jednak nie sprawiało mi to wielkiego trudu. W tej części nie pojawiają się takie historie, co jest plusem, bo fabuła wtedy nie czeka, tylko cały czas biegnie. Autorka nadal pisze młodzieżowym stylem, co jest ogromnym plusem, bo bardzo lubię taki styl i do tego strony szybko umykają. Jeśli chodzi o bohaterów… strasznie wkurzało mnie zachowanie Conrada, jednak było ono zrozumiałe. Jedyne czego nie pojmuje, to to, że bardzo ranił Belly, a ona nadal była w nim zakochana. Jej zachowanie też było głupie, tak jak na nastoletnie humorki przystało. Raz go chciała, a raz nie. Jeremiah to jedyna postać, którą w stu procentach lubię. Nie robi dziwnych akcji, nie zwodzi Belly, tylko jest szczery w tym, co czuje.

Podsumowując, chcę przeczytać trzeci tom, aby zamknąć tę historię. Fabuła jest cudowna i pragnę poznać jej koniec. Zachęcam do przeczytania tej powieści! Polecam zajrzeć jeszcze na stronę Taniej Książki, gdzie znajdzecie inne książki młodzieżowe

6 komentarzy:

  1. Fajnie, że jesteś zadowolona z tej książki jak i serii, trzymam kciuki aby udało się jak najszybciej przeczytać trzeci tom

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytam dużo dobrego o serii, ale mam wrażenie, że nie jest ona dla mnie w tym momencie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno warto jest się skusić na trzeci tom, jeśli dwa poprzednie Cię urzekły.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fabuła mnie zaciekawiła, myślę że książka mogłaby mi się spodobać, ale najpierw muszę przeczytać pierwszy tom. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam jeszcze o tej serii ksiażek, ale zaciekawiłaś mnie nimi. Zapiszę sobie na listę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam okazji przeczytać pierwszego tomu, ale przyznam, że mnie zaciekawiłaś i będę miała tę serię na oku.

    OdpowiedzUsuń