Hejka! Dzisiaj przychodzę do Was z nową recenzją. Autorką powieści jest Agata Sobczak i to moje pierwsze spotkanie z twórczością pani Agaty. Egzemplarz książki dostałam od Taniej Książki, za co bardzo dziękuję!

Informacje o książce:
Tytuł: "Cena sławy"
Autorka: Agata Sobczak
Liczba stron: 328
Wydawnictwo: Niegrzeczne Książki
Opis książki:
„Cena sławy” jest wysoka. Jak wiele będzie w stanie znieść młody idol? Bożyszcze nastolatek, Luke Millis, na skraju wypalenia i załamania czyta wspierającą i niezwykle miłą wiadomość od Charlie – dziewczyny, której nie zna, ale czuje, jakby ona go znała i rozumiała. Postanawia jej odpisać i rozpoczyna w ten sposób ich wirtualną znajomość. Wie, że na więcej nie może liczyć, gdyż jest związany niekorzystnym kontraktem z wytwórnią i musi robić to, co mu każą. Kiedy Charlie dostaje odpowiedź od swojego idola, nie może w to uwierzyć. Pisząc do niego, nie sądziła, że ten mały gest tak odmieni jej zwyczajne życie. Sama kocha muzykę i jej pasją jest pisanie tekstów piosenek, posiada również piękny głos, ale nie wyobraża sobie, by mogła występować na scenie jak Luke. Dlatego cieszy się z tej wirtualnej znajomości. Tylko czy to im wystarczy? Cena sławy, którą będą musieli oboje zapłacić, będzie wysoka. Jednak czy muzyka i rodzące się uczucie nie są tego warte?

O autorce:
Agata Sobczak - urodzona 12.12.1998r, w Wielkopolsce. Z wykształcenia logistyk, ale nigdy nie zamierza pracować w zawodzie. Z zamiłowania mol książkowy, posiadaczka dwóch kotów. Na co dzień pracuje w miejscu, w którym książkoholik jest jak w raju, bo w księgarni. O pisaniu książek marzyła już od gimnazjum, od tego czasu również cały czas coś pisała. Pasjonuje się samochodami, uwielbia drift. Prowadzi również konto na Instagramie o nazwie dangerous_love98 o tematyce lifestyle, dzięki czemu jej miłość do książek jeszcze się spotęgowała.
Charlie to zwykła nastolatka, która nie wyróżnia się niczym od swoich rówieśników. Interesuję się pisaniem tekstów piosenek i ma cudowny głos, jednak nigdy nie występuje publicznie, jedynie przed rodziną i przyjaciółką. Dziewczyna jest fanką popularnego piosenkarza Luke’a Millisa. Od czterech lat śledzi jego profile na social mediach i pewnego dnia zauważa, że piosenkarz jest zmęczony pracą. Postanawia do niego wysłać prywatną wiadomość, od której zaczyna się ich historia. Luke zauważa powiadomienie na swoim koncie i postanawia odpowiedzieć na jej wspierającą i miłą wiadomość. Dziewczyna początkowo nie może uwierzyć, że jej ulubiona gwiazda zobaczyła wiadomość od niej, a do tego odpowiedziała jej. Charlie i Luke zaczynają ze sobą wymieniać coraz więcej wiadomości, przez co zaprzyjaźniają się ze sobą. Jednak Luke ma podpisany pewien niekorzystny kontrakt ze swoją wytwórnią muzyczną. Czy jakakolwiek relacja będzie możliwa pomiędzy gwiazdą a fanką?

Na początku chcę zacząć od okładki. Jestem okładkową sroką i nie ukrywam, bardzo spodobała mi się ta grafika. Pudrowy róż idealnie komponuję się z ciemniejszym odcieniem różu. Książka jest jednotomową historią i nie jest grubaskiem. Ma zaledwie 328 stron, więc można przeczytać ją w kilka godzin. Dodatkowo fabuła była dla mnie wciągająca, przez co skończyłam ją czytać w 4 godzinki, ale nie czytałam ciągiem, tylko dawkowałam sobie ją, bo w sumie nie chciałam kończyć tej historii. 

Jeśli chodzi o bohaterów, to miło ich wspominam. Charlie ma swoją pasję, dzięki, której jest szczęśliwsza. Lubi śpiewać i pisać teksty piosenek. Nie chce pokazywać swoich umiejętności reszcie świata i jest to zrozumiałe, ponieważ nie każdy potrafi przełamać się i zaśpiewać przy kamerze, czy większości osób. Jest to po prostu bardzo stresujące. W szkole Charlie dostaje głupie komentarze ze strony jednej dziewczyny, która myśli, że jest królową szkoły. Więc tym bardziej jest zrażona do ukazania swojego pięknego głosu. Luke jest typowym bad boyem, z którym mamy do czynienia bardzo często. Popularny piosenkarz, który mógłby mieć każdą dziewczynę i tak też jest. Pod przykrywką sławnej osoby, Luke jest zmęczony swoją pracą i chciałby wrzucić na luz. Nie pozwala mu w tym kontrakt, który podpisał ze swoją wytwórnią.

Już od pierwszych stron, wiedziałam, że ta historia przypadnie do mojego gustu czytelniczego. Początek bardzo mi się spodobał. Kierunek, w którym podążała fabuła również, jednak nie podobało mi się, że relacja między bohaterami była tak dynamiczna. Wolałabym, gdyby to rozwijało się trochę wolniej. Jednak to jedyny minus tej powieści. Pomysł jak i wykonanie książki jest bardzo dobre i całościowo bardzo mi się podobała. Tę historię polecam starszej młodzieży.

Zapraszam Was na stronę Taniej Książki, gdzie znajdziecie więcej książek romantycznych. Do następnego!


6 komentarzy:

  1. Nie miałam jeszcze okazji czytać nic tej autorki, ale chętnie zerknę czy są jej książki na Legimi

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że relacja między bohaterami w tej książce była dla Ciebie za dynamiczna, ale i tak się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię twórczość Agatki, ale ta książka ze względu na sesję jeszcze przede mną!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się ze słyszałam o książkach tej autorki. I coś czuję że ta spodobała by mi się. Okładka tez robi wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno było miło spędzić czas z tą lekturą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam zapowiedzi tej książki, ale nie zainteresowała mnie, więc nie pojawiła się w mojej bilioteczce.

    OdpowiedzUsuń