Hejka! Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją książki "Piękne odkupienie" autorstwa Jamie MasGuire. "Piekne odkupienie" to drugi tom serii Bracia Maddox, jednak bohaterem tego tomu jest Thomas, czyli brat bohatera z "Pieknego zapomnienia". Recenzję pierwszego tomu możecie przeczytać tutaj. Powieść dostałam od Taniej Książki, za co bardzo dziękuję! Zapraszam do przeczytania mojej opinii na temat tej książki. 


Informacje o książce:
Autor: Jamie MacGuire
Liczba stron: 392
Seria: Bracia Maddox
Wydawnictwo: Kobiece
Opis ksiażki: 
Jeśli Maddox się zakochuje, kocha na zawsze. Agent specjalny Thomas Maddox jest arogancki, bezlitosny i bezwzględny. Chociaż ocalił już wiele istnień, wybawienie tej jednej osoby ciągle jest poza jego zasięgiem. Kiedy jego młodszemu bratu Travisowi grozi kara więzienia za udział w pożarze piwnicy, w którym zginęli studenci, Thomas próbuje go ratować i zgadza się zwerbować brata do FBI. Lis Lindy to wyjątkowo zawzięta agentka FBI. Praca jest dla niej najważniejsza, poświęciła dla niej małżeństwo i życie prywatne. Lis jest uparta, wyzywająca, a mimo to w jakiś sposób potrafi nawiązać więź z Thomasem. Co się wydarzy, gdy dwa tak silne charaktery dla dobra sprawy będą musiały współpracować nieco bliżej...?

O autorce:
Jamie MacGuire - bestsellerowa autorka książek Nasze wszystkie światła, Chodząca katastrofa, serii o braciach Maddox, trylogii Providence oraz doskonale sprzedającej się w wielu krajach Pięknej katastrofy, która utorowała drogę gatunkowi powieściowemu new adult. Jamie jest topową pisarką według takich amerykańskich czasopism, jak: ,,New York Times'', ,,USA Today'' i ,,Wall Street Journal''. Była pierwszą niezależną autorką w historii, która zawarła umowę na druk z detalicznym gigantem - siecią sklepów Walmart. Jej działa przetłumaczono na piętnaście języków. Mieszka w Streamboat Spring, w stanie Kolorado, z mężem Jeffem oraz trojgiem dzieci.
Jeśli czytaliście moją recenzję pierwszego tomu, to wiecie, że zabrakło mi tego czegoś, aby książka mi się spodobała. Fabuła nie była zła, jednak jej wykonanie było słabe. Druga część opowiada o Thomasie, który jest bratem głównego bohatera z pierwszego tomu. Na początku myślałam, że to będzie kontynuacja historii, jednak gdy przeczytałam opis, to dowiedziałam się, że będzie to już inna historia.

Zazwyczaj nie czytam takich książek, jednak stwierdziłam, że sięgnę po nią i dam jej szansę. Powieść opowiada o agencie specjalnym Thomasie Maddox, który musi poradzić sobie z pewnym zadaniem. Musi zwerbować swojego młodszego brata do FBI, aby on uniknął wiezienia za udział w spowodowaniu pożaru. Na swojej drodze spotyka agentkę Liss Lindy, która stawia pracę na pierwszym miejscu. Jest upartą i zawziętą kobietą. Mimo tego Thomas i Lindy znajdują wspólną drogę i potrafią się ze sobą dogadać. Pracują razem nad sprawą brata Thomasa, jednak czy wszystko pójdzie zgodnie z planem?

Ten tom jest o trochę ciekawszy niż pierwszy. Fabuła jest bardziej dopracowana i lepiej zrealizowana. Jednak mimo tego, nadal czegoś mi brakuje. Styl autorki jest w porządku, dość szybko szłam przez rozdziały i muszę przyznać, że przyjemnie mi się czytało tę powieść. Wydaję mi się, że w książce brakuje jakiegoś zaskoczenia, co mogłoby trzymać czytelnika w napięciu przez kilka rozdziałów. Tutaj nie ma żadnej niespodziewanej akcji, przez co książka po przeczytaniu jest taka sobie. Do samego końca czekałam na jakieś wydarzenie, jednak nic nie dostałam. 

W powieści mamy nawiązanie do pierwszego tomu, więc musicie sięgnąć najpierw po pierwszy tom. Tych momentów nie ma za dużo, jednak są istotne w powieści i pasuje o nich wiedzieć. 

Czy czekam na trzeci tom? Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia. Po tych dwóch tomach wiem, że trzeci na pewno mi się nie spodoba, jednak będę chciała wiedzieć, jak potoczy się inna historia związana z innym Maddoxem. Być może fabuła mnie na tyle zaciekawi, że po nią sięgnę.
 
Trochę mnie wkurzało zachowanie głównych bohaterów. Raz się godzili i chcieli być ze sobą, a za chwilkę Lindy wytykała Thomasowi, że nadal kocha swoją byłą dziewczynę. I tak w kółko. Po jakimś czasie miałam tego dość i chciałam, aby w końcu się zdecydowali. Stwierdzam, że tak rzadko sięgam po takie książki, więc może moje niezadowolenie się z tym wiążę, bo na co dzień czytam młodzieżówki lub fantastykę z romansem. 

Jeśli lubicie czytać takie powieści to teraz na stronie księgarni możecie zakupić ją za 24 złote! Również zachęcam, aby zobaczyć na inne książki dla kobiet, ponieważ Tania Książka ma bardzo wielki asortyment! 

8 komentarzy:

  1. Lubię takie książki i ta pasuje do moich upodobań. Nie wiem czemu jeszcze jej nie mam

    OdpowiedzUsuń
  2. Również czytałam i to całkiem niedawno. Mile wspominam ten tom, ale szczerze muszę przyznać, że większy sentyment mam do Pięknego zapomnienia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa i tajemnicza okładka, a to już przyciąga wzrok. Szkoda ze lektura okazałą się średnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że ta książka jest trochę ciekawsza niż pierwszy tom.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest to akurat książka dla mnie i to nawet na teraz. Z miała chęcią się z nią zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  6. To nie jest może gatunek, który często gości w mojej biblioteczce, ale i tak fajnie byłoby przeczytać coś takiego, bo już dawno nie miałam okazji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tych książkach z tej serii, ale jakoś mnie do niej na razie nie ciągnie :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka wydaje się ciekawa i myślę, że mogłabym się wciągnąć w tę historię. Muszę tylko zaopatrzyć się w pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń